رویارویی مستکبران زمانه ما با اسلام بدون شک با پیروزی اسلام به پایان خواهد رسید.

سیاسی - تحلیل اخبار روز

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

سید جلال شرمنده ام ...

برای شادی روحش صلوات .
سردار شهید سید جلال حبیب‌الله‌پور از رزمندگان لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه 1394 در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی در سوریه میدان دفاع از حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری (س)، بال در بال ملائک پر گشود.

سیدجلال قرار بود، پنجشنبه ـ سوم اردیبهشت‌ماه ـ 1394 برای شرکت در جشن عروسی پسرش سید علی به ایران بازگردد اما قبل از دیدن دامادی پسرش عنوان پانصد و چهل و چهارمین شهید شهرستان بابلسر را به خود اختصاص داد.

ما سی سال تمام نقاط ضعف و قوت آمریکا ئیها را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم......

تصادف رانندگی در مهاباد عروسی را به عزا تبدیل کرد

تصادف رانندگی در مهاباد با سه کشته و یک زخمی ، عروسی را به عزا تبدیل کرد.

به گزارش کوردپیام،  حادثه ناگوار ساعت 15 بعد از ظهر روز گذشته در سه راهی روستای حاجی خوش از توابع شهرستان مهاباد اتفاق افتاد.

 در این تصادف، یک دستگاه خودروی پراید با 4 سرنشین ، در حال همراهی عروس از روستای دایماو به روستای حاجی علی کند از توابع شهرستان مهاباد بود که از جاده منحرف و واژگون شد.

به گفته خادمی ، یکی از مسئولان اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد ، دو نفر از سرنشینان پراید که پدر و خاله  داماد بودند در دم جان باختند.

نفر سوم که عمه داماد بود به دلیل شدت جراحات به بیمارستان امام خمینی مهاباد منتقل شد که پس از چند ساعت ، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

نفر چهارم هم که برادر داماد و راننده ی پراید بود، به علت صدمات ناشی از تصادف ، هم اکنون در بخش مراقبتهای ویژه  بیمارستان امام خمینی مهاباد بستری است.

به گفته کارشناس راهنمایی و رانندگی مهاباد، علت تصادف، سرعت زیاد راننده ی پراید و ناتوانی وی در کنترل خودرو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حاجی پیرانشهری یکی از جان باختگان فاجعه منا +تصاویر

مراسم ادای احترام ، استقبال و تشییع پیکر شهید ابوبکر یوسفی یکی از جان باختگان فاجعه منا در کاروان مهاباد امروز در پیرانشهر برگزار شد.

فرزند یکی از قربانیان فاجعه‌ی منا: «عزّت» خود را مدیون «اقتدار ولایی» هستیم نه «دیپلماسی التماس»

محمدجواد اخوان فرزند یکی از قربانیان فاجعه اخیر در مناست. پدر او «مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ محمدصادق اخوان» در این سفر جان خود را از دست داد.
محمدجواد در دلنوشته‌ای به محضر رهبر انقلاب، مطالبی را بیان کرده است:
«عرض سپاس ویژه این کمترین و دیگر بازماندگان از حضرت‌عالی آن است که در این زمانه حساس، صلابت و اقتدار برخاسته از صولت حیدری‌تان، بازیچه‌های دست دشمن را به عقب راند و می‌دانیم که این «عزّت» خود را مدیون «اقتدار ولایی» خود هستیم نه «دیپلماسی التماس». یک هفته‌ سرنوشت‌سازی که ابدان مطهر این عزیزان پاکباخته در صحرای حجاز در سردخانه‌ها و کانتینرها رها شده بود «دیپلماسی التماس» مشغول مصافحه با شیطان بزرگ بود و التماس از «امیرک»هایی که روزی تاج‌وتخت خود را در قمار احمقانه در حمایت از صدام حسین ملعون باختند!
بگذار عده‌ای خوش‌خیالانه وانمود کنند که این «دیپلماسی التماس» بوده است که «عزت و شرف ملت ایران» را حفظ کرده است اما تاریخ گواهی خواهد داد که آن دو جمله از زبان ولی امر مسلمین جهان خارج شد و از «عکس‌العمل سخت و خشن» سخن به میان آمد، ورق را برگرداند.»

عکس نوشت : لازم باشد سعودی‌ ها را گوشمالی می‌ دهیم/پایان خویشتنداری ایران و زمان تودهنی زدن به عربست

امام خمینی: حجتیه ای های بیشعور مشروب و فحشا و ظلم را برای ظهور امام زمان عج مفید و راهگشا می‌دانستن

شمار جان باختگان کاروان حج مهاباد به 24 نفر رسید + اسامی

 سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی شمار جان بختگان کاروان حج شهرستان مهاباد در حادثه جمی رمرات را 24 نفر و شمار زخمی شدگان را دو نفر اعلام کرد.

  

گز ارش کوردپیام، روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان آذربایجان غربی عصر روز پنج شنبه(9 مهرماه) جدیدتر وضعیت کاروان حجاج این استان را اعلام کرد و از مرگ 24 زائر و زخمی شدن دو زائر دیگر در کاروان حجاج شهرستان مهاباد خبر داد.
  1. اسمعیل اسپوکه
  2. حسن افشون
  3. زهرا الیاسی
  4. سلیم ایور
  5. عبدالناصر پیروتی
  6. عثمان پیروتی
  7. محمدامین پیروتی
  8. عزیز چاچ
  9. اسمعیل چوپان نیک
  10. زلیخا حاجی زاده
  11. عصمت حسامی
  12. اشکان (بایزید) حیران
  13. عبداله خادمی
  14. حسن خان پایه
  15. عبداله رادپور
  16. مریم سلطانی
  17. احمد شاهی اقدم
  18. یوسف شیخی
  19. زینب عبدیان
  20. محمود عزیزیان
  21. شریف عماد ارشد
  22. گلی قادری
  23. نازدار محمدی
  24. ابوبکر یوسفی   

انتهای پیام /

 
 

تعقیب و گریز خونین در سردشت

تعقیب و گریز در داخل شهر سردشت به شهادت یک مامور نیروی انتظامی و کشته شدن یک نفر دیگر انجامید.

 

 به گزارش کوردپیام، کردپرس نوشت: شامگاه روز پنجشنبه تعقیب یک دستگاه خودروی حامل کالاهای قاچاق در داخل شهر سردشت به یک درگیری خونین منجر شد.
در جریان این تعقیب و گریز یک مامور انتظامی به شهادت رسید و یک نفر که در خودروی حامل کالاهای قاچاق حضور داشت، کشته شد.
در همین ارتباط،«عزیز حسنی» در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که شهادت مامور نیروی انتظامی شهرستان سردشت در درگیری که در این شهر به وقوع پیوست ، توسط عاملان ناشناس صورت گرفته است.
وی بیان کرد: شناسایی عاملان این حادثه با جدیت هر چه تمامتر توسط مراجع ذی صلاح در دست بررسی و پیگیری بوده و به زودی مسببان و عاملان این حادثه شناسایی و برخورد قانونی لازم با آنها به عمل خواهد آمد.
حسنی اضافه کرد: پس از این حادثه شورای تامین این شهرستان بلافاصله تشکیل جلسه داده و به بررسی و تصمیم گیری در مورد این حادثه پرداخت.

درود بر شجاعت مقام معظم رهبری / رفتار عربستان کاملا تغییر کرد

وزیر بهداشت عربستان: آماده همکاری هستیم/ابلاغ پیام تسلیت پادشاه سعودی

پس از سخنان مقام معظم رهبری که خطاب به عربستان فرمودند اگر قرار شد عکس‌العملی نشان دهیم، عکس‌العمل ما خشن و سخت خواهد بود.‬ و اگر ایران بخواهد عکس العملی نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود.
زیر بهداشت عربستان ضمن تسلیم پیام تسلیت پادشاه این کشور به دولت ایران و قربانیان حادثه منا تاکید کرد که دولت ریاض آماده همکاری با تهران است

خبر فوری ................

ویژه/ رهبر انقلاب ساعتی پیش وارد مازندران شدند و فردا در نوشهر سخنرانی مهمی ایراد خواهند کرد.
تکمیلی/ رهبری جهت حضور در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشکده نیروی دریایی، وارد نوشهر شدند.

پیدایش و رشد گروه تروریستی داعش

ریشه اصلی شکل گیری پدیده تروریسم به صورت سازمانی و تشکیلاتی را باید در تحولات دهه آخر قرن بیستم در افغانستان دانست. زیرا با روی کارآمدن طالبان در افغانستان، القاعده در پیوند با طالبان توانست پایگاه های متعددی در سراسر افغانستان دایر کند. با حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001، شبکه زنجیره القاعده در بیش از 60 کشور جهان شکل گرفت و به دنبال حمله آمریکا به عراق در سال 2003، ابومعصب-الزرقاوی رهبر کشته شده القاعده عراق، با شعار مبارزه با صلیبی های اشغالگر وارد عراق شد و عملیات انتحاری خود را در این کشور آغاز کرد.
از سال 2004، ابومعصب الزرقاوی شعبه ای با نام «جماعت توحید و جهاد» تأسیس و رهبری آنرا بر عهده گرفت و با شبکه القاعده به رهبری اسامه بن لادن بیعت کرد.

ابومصعب الزرقاوی پس از آن به عنوان نماینده شبکه القاعده در عراق یا آنچه موسوم به شبکه القاعده در منطقه بین النهرین بود مطرح شد. این گروه  (شبکه القاعده در بلادالنهرین) هنگام اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003، بیش از پیش به عنوان یک گروه جهادی ضد نیروهای آمریکایی خودنمایی کرد و شماری از جوانان عراقی برای مبارزه با نیروهای اشغالگر عراقی که در کشورشان تلاش می کردند، به آن پیوستند.

بلافاصله با افزایش نفوذ آن در عراق، به قوی ترین گروه شبه نظامی در حال جنگ، در این کشور تبدیل شدند. در سال 2006، الزرقاوی مجلس شورای مجاهدین عراق را تأسیس کرد و ریاست آن را بر عهده عبدالله رشید-البغدادی معروف به ابوعمرالبغدادی گذاشت و ابوحمزهالمهاجر را، به عنوان وزیر جنگش، برگزیده شد.

با کشته شدن ابومصعب-زرقاوری، رهبر القاعده عراق در هفتم ژوئن 2006، دولت اسلامی عراق در پانزدهم اکتبر 2006 به رهبری ابوعمرالبغدادی تشکیل شد.
در نتیجه این روند، سازمان دولت اسلامی عراق رو به اضمحلال رفت و در حاشیه بیابانها، روستاها، راه ها و صحراها گوشه گیر شدند و به استثناء چند انفجار انتحاری متفرقه طی سال های 2008 و 2011، تأثیر عملیاتی قابل ملاحظه ای نداشت، زیرا به جای اینکه هدفشان نیروهای آمریکایی یا عراقی باشد، شهروندان غیرنظامی، بازارها و تجمعات مردمی بود.
در سایه دولت اسلامی عراق، بین ابوبکرالبغدادی که امروزه امیر دولت اسلامی عراق و شام است و ابوعمر البغدادی روابط عمیقی برقرارشده بود.

تا حدی که ابوعمرالبغدادی پیش از به قتل رسیدن، وصیت کرد که ابوبکرالبغدادی به عنوان جانشین وی برای رهبری دولت اسلامی در عراق انتخاب شود. چنین اتفاقی حدود ده روز بعد از کشته شدن وی؛ مجلس دولت اسلامی در عراق تشکیل و ابوبکرالبغدادی به جانشین ابوعمرالبغدادی برگزیده شد.
در جریان تشدید شورش ها علیه دولت بشاراسد در سوریه و آغاز فعالیت گروه القاعده در این کشور تحت نام سازمان جبهه النصره و اوج گرفتن قدرت آن در اواخر سال ۲۰۱۱، ابوبکرالبغدادی به تدریج خود را در مسایل سوریه نیز وارد کرد و مسئولیت برخی از عملیات را در این کشور به عهده گرفت تا آنکه در 9 آوریل 2013، در یک پیام صوتی که شبکه شموخ الاسلام (یکی از مهمترین بلندگوهای القاعده در اینترنت) آنرا منتشر کرد، اعلام نمود گروه جبهه النصره به عنوان شاخه ای از دولت اسلامی عراق به این گروه پیوسته و از این پس سازمان تحت امر «دولت اسلامی عراق وشام» است.

از اینرو، از تمامی گروه ها خواست که با وی در این زمینه بیعت کنند. بنابراین خود را به عنوان امیر داعش معرفی کرد. اما این امیر چه کسی است؟
«ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری» در سال 1971 در شهر سامرای عراق متولد شد. وی دارای نام و القاب زیادی است ازجمله؛ «علی البدر  سامرایی»، «ابودعاء»، «دکتر ابراهیم»، «الکرار»، و بالاخره ابوبکرالبغدادی است.

وی فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی بغداد است و دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری خود را در این دانشگاه گذراند و به عنوان معلم، استاد و داعیه مذهبی در عراق فعالیت کرد. او با فرهنگ اسلامی، علوم و فقه شرعی آشنا است و اطلاعات زیادی در علوم تاریخی دارد.

ابوبکر البغدادی در خانواده ی دارای عقاید سلفی تکفیری متولد شده است. «شیخ عواد بن ابراهیم» پدر او، از بزرگان عشیره «آل بدری» در عراق است که اصل آن به قریش باز می گردد. همچنین عموهای او از داعیه های اسلامی در عراق می باشند.
علت اصلی اینکه سرکردگان داعش، اسم "شام" را به دولت اسلامی عراق اضافه کردند، این است که شام یک اسم باستانی و عربی است که در قرون اولیه اسلامی، شامل دمشق و قلمرو پیرامونی آن بود.

انتخاب این نام با هدف داعش یعنی ایجاد خلافت اسلامی نیز تطبیق دارد. داعش معتقد است مرزهای کنونی ما بین کشورهای اسلامی که حاصل تجزیه امپراتوری عثمانی است، نتیجه موافقت نامه منعقد «سایکس ـ پیکو» بین فرانسه و بریتانیاست که ضروری است برچیده شود.

طبق این اعتقاد، مرزها باید به حالت پیش از جنگ جهانی اول بازگردند. براین اساس است که امروز داعش خواهان قلمروگشایی در لبنان، اردن، فلسطین و اسرائیل نیز می باشد و هر فرد، گروه، سازمان که داعش را قبول نداشته باشد، از سوی آن به عنوان دشمن معرفی می شود.
داعش حدود 25 درصد از مساحت سرزمین سوریه (185 هزار کیلومتر) و حدود 40 درصد از مساحت عراق (240 هزار کیلومتر)، مساحتی برابر با کشور بلژیک را به تصرف خود درآورده است.

در این بین، شهر موصل مرکز استان نینوا به عنوان مرکز اصلی داعش در عراق اعلام شده است. همچنین استان الرقه مرکز داعش در سوریه نامیده می شود و اکنون قلب تپنده آن است.
نقشه راه داعش این است که با اجرای احکام شریعت و تدارک امنیت عدالت در متصرفات خود، ضمن اینکه مقاومت مردم تحت امر را از بین ببرد، به گروه های رقیب خود نشان دهد که داعش یک دولت بر حق، مفید و کارآمد است. این ایده به خوبی در استراتژی و رسانه ای داعش منعکس می شود. بسیاری از ساکنان موصل، قبل از اینکه حکمرانی داعش را تجربه کنند با نشریه داعش به نام های اخبار دولت اسلامی و گزارش دولت اسلامی آشنا بودند. اکنون نشریه دابق با تجمیع رسانه های دیگر درصدد است که صدای واحدی را از پایتخت خلافت مخابره کند.
دابق نام نشریه رسمی داعش است. اولین شماره آن در مرداد 1393 منتشر شد که به هفت زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، ترکی، روسی، آلمانی و اندونزیایی منتشر می شود. نشریه دابق، با تمرکز روی مفهوم بازگشت خلافت درصد القای وقوع رخدادی استراتژیک است.

مخاطبان این نشریه هم دشمنان و هم هواداران بالقوه داعش در کشورهای عربی و مسلمان اند.
اسم نشریه دابق برگرفته از منطقه ای در شمال شرق سوریه از استان حلب است. روایت شده است جنگ آخرالزمان بین مسلمانان و مسیحیان در آنجا به نتیجه خواهد رسید.

یک طرف این جنگ، دولت اسلامی تحت زعامت خلیفه اسلامی خواهد بود و طرف دیگر مسیحیان غربی که ساکن مملوک¬هایی که در سال 1516 میلادی از امپراتوری عثمانی شکست خوردند، به دست سربازان خلیفه تارومار شدند، بر می گردد. همچنین، این گروه اعلام کرده است به زودی روزنامه خلیفه دو نیز منتشر خواهد کرد. کلیه نشریات و مطالبات مربوط به داعش در چاپخانه موصل منتشر می شوند.
به طور کلی داعش خوارج عصر، فریب کار، خائن، ظالم و قاتل مسلمانان بی گناه  محسوب می شود و خلافت ابوبکر البغدادی اساساٌ باطل و غیرشرعی است.

ر.ن ـ دانشجوی کارشناسی حقوق

انتهای پیام /

نبود بالگرد مشکل مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پیرانشهر / 10هکتار از جنگل‌های پیرانشهر سوخت

پیرانشهر سوخت

 

 مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی پیرانشهر گفت: بخشی از جنگلهای منطقه حفاظت شده پیرانشهر از دیروز طعمه حریق شد.

 

  

 
 
 
   

سید رسولی در گفتگو با کوردپیام اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده از دیروز دو‌شنبه، ششم مهرماه بخشی از جنگلهای روستای گولک توابع شهرستان پیرانشهر را فرا گرفت که نیروهای امدادی آتش‌نشانی، نیروهای سپاه و بسیج، نیروهای مردمی  منطقه تا شب در حال مهار آتش بودند.

10هکتار از جنگل‌های پیرانشهر سوخت

وی اظهار کرد: این منطقه که دچار آتش‌سوزی شده صعب العبور و سخت گذر است که متاسفانه از دیروز ماشین آلات در روستای گولک مستقر شده اند اما راه دسترسی زمینی وجود ندارد و برای مهار آن نیاز به بالگرد وجود دارد.

مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی پیرانشهر گفت: مردم  با شاخه و برگ درختان و بیل و آب پاش ها در حال خاموش کردن آتش هستند.

رسولی با بیان این که برای به کمک گرفتن بالگرد باید از استان آذربایجان شرقی کمک گرفت و آذربایجان غربی بالگرد ندارد اضافه کرد: د در سال جاری این دومین مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پیرانشهر است که باید بصورت جدی بررسی و پیگیری شود چرا این مشکلات پیش می‌آید.

وی افزود: طبق برآورد اولیه به حدود 10هکتار از این منطقه خسارت وارد شده است.

 آتش سوزی سطحی بوده و عامل انسانی در آن دخالت دارد

محمد صادق امین عشایری، مدیریت بحران شهرستان پیرانشهر در گفتگو با کوردپیام  گفت: خوشبختانه آتش سوزی سطحی است که به عمق یعنی ریشه درختان نرسیده که دیروز تا پاسی از شب با مردم منطقه توانستیم آن را مهار کنیم.

وی گفت: امروز هم دوباره در منطقه ای دیگر آتش سوزی رخ داده است که تا الان توانسته ایم به وسیله مردم روستاهای منطقه و شهرستان بخشی از آن را کنترل کنیم که انشاءالله تا آخر وقت تماما" مهار خواهد شد.

امین عشایری در خصوص میزان خسارات وارده و علت این آتش سوزی عنوان کرد: هنوز علت آتش سوزی و میزان دقیق خسارات وارده مشخص نیست اما طبق برآورد اولیه به حدود 10هکتار از این منطقه خسارت وارد شده است وبه نظر بنده عامل انسانی و عمدی در آن دخالت دارد.

 خاموش کردن آتش با شاخه و برگ درختان و بیل/ آتش سوزی همچنان ادامه دارد

درویش پیروتی یکی از اهالی روستای گولک در گفتگوی تلفنی با کوردپیام گفت: آتش سوزی جنگل از دیروز صبح  شروع شد که به محض اطلاع نیروهای مردمی و دولتی به محل آمدند.

وی افزود: این آتش سوزی دیروز آخرهای شب مهار شد اما مجددا امروز شروع که نیروهای محیط بان مستقر در منطقه حضور داشتند و با کمک نیروهای سپاه و مردمی اقدام به خاموش کردن آتش کردند اما بدلیل کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه مردم  هم اکنون در با بیل و چوب در حال خاموش کردن آتش هستند و آتش سوزی ادامه دارد.

 

انتهای پیام /

قتل شبانه جوان بوکانی در جاده تفریحی کوسه + تصاویر

 

دقایقی قبل مرد جوانی با هویت معلوم در مسیر جاده کوسه بوکان به قتل رسید.

 

به گزارش کانی پرس به نقل ازمُکریان، طبق اخبار رسیده به خبرنگار مُکریان دقایقی قبل مرد جوانی با هویت معلوم به وسیله افراد ناشناس با شلیک چندین گلوله سرش در مسیر جاده تفریحی کوسه بوکان به قتل رسید.

لحظاتی پیش جسد این شخص به بیمارستان بوکان انتقال یافته است. یک مرد جوان دیگر که همراه وی بوده هم از ناحیه شکم مورد اصابت یک گلوله قرار گرفته است.

خبر دیگری از این حادثه مخابره نشده است.

 

 

 

 انتهای پیام/